Jistě víte, že elektřina je dobrý sluha, ale zlý pán. Nedá se vyhnout tomu, že prostě občas škodí. Dvě stě třicet voltů vás nemusí přímo zabít, ale škodu to napáchat umí. Mimochodem, pokud máte slabé srdce nebo jiné zdravotní problémy, měli byste být dvakrát tak opatrní, protože v tomto případě předešlá věta neplatí. Elektřina nemusí rovnou zabíjet, ale může působit požáry. Hasiči jistě vědí kolik už jich způsobila. Dnešní nabíjecí kola, koloběžky nebo i auta dokáží připravit nejednu horkou chvilku svým uživatelům. Zvláště ty, které jsme koupili čert ví kde a čert ví od koho. A samozřejmě bez homologace. Pak už je zaděláno na pěkný průšvih.
Pokud to jde tak se takovým obchodům vyhýbejte, seč to jde. Ona by vás ta ušetřená pětikoruna na nabíjecí baterii může přijít pěkně draho. Když baterie v nabíječce pouze explodují, můžete být moc a moc rádi, že nic nechytlo. To jste ještě dopadli moc dobře. Někdy může být na vině přímo elektrické vedení. Stačí když je hodně staré, nebo je to odfláknutá práce a máme zaděláno na problém. Samozřejmě že ne, pokud děláme pravidelnou revizi. Tedy, ne my sami, ale že si ji necháme udělat odborníkem, který na to má příslušné zkoušky a samozřejmě také povolení tyto revize provádět.
Musí bezpečně ovládat vyhlášku a také znát nařízení vlády č. 190/2022 Sb. o vyhrazených technických elektrických zařízeních a požadavcích na zajištění jejich bezpečnosti. Také by se to dalo nazvat určení vnějších vlivů, a to je právě to, co se musí občas řádně zkontrolovat podle dokumentace, popřípadě se musí udělat nová. Tohle ovšem nemůže dělat kdekdo kdo rozezná zkoušečku od bagru. Jak psáno výše je k tomu třeba patřičné povolení a další věci. Pokud to technik má a je někam povolán, provede to skutečně tak, že nebude nejmenších pochyb o stavu všeho, čeho se to týká. A není toho zrovna málo.