První na to přišel Leonardo da Vinci


se e.dtd“>

Jen málokdo by možná hádal, že klasický válečkový řetěz, který se používá na motorce, je tu s námi už sto třicet let. Za tu dobu se jistě mírně měnil a vyvíjel, ale jeho podoba je ve své podstatě stále stejná. Jen pro zajímavost – ten první vůbec neměl s jakýmkoliv motorovým dopravním prostředkem nic společného. Zkonstruoval ho Švýcar Hans Rehold. Byl to inženýr, který vyráběl textilní stroje.

řetez

  • Ale jak už to u geniálních vynálezů bývá, ani on nebyl tím, který měl prvotní nápad.
  • Tak trochu ho „obšlehl“ od svého dříve narozeného kolegy, nedostižného Leonarda da Vinci.

Tento všestranný muž měl v jedné věci smůlu. Narodil se do nesprávné doby. Tudíž mnoho jeho vynálezů nemohlo najít v jeho době uplatnění a muselo si na své znovuobjevení počkat. Po čtyřech stech letech tedy konečně přichází ke slovu řetěz, který má za úkol pomoci pohánět zadní kolo. Nikoliv však ještě motocyklu, ale bicyklu. Pak už byl jen krůček k tomu, aby se zkonstruovaly první motocykly.

Vyberte si barvu, která bude ladit

Málokterá součástka má v motoristickém světě tak velký význam, jako právě řetěz na motorku. Proto je nutná pravidelná údržba, která zajistí jeho správnou funkci.

  • Přesto, že o jeho důležitosti nelze pochybovat, konstrukce není nijak složitá, a proto údržbu by měl zvládnout každý jen trochu zručný člověk.

Pokrok jde neustále kupředu a týká se to jistě i všech součástek, ze které jsou motocykly složené.Pochopitelně, že tedy i řetězu. V současné době není tedy na trhu pouze jeden druh, ale každý si může vybrat ten nejvhodnější.

motorka

  • Řetězy jsou pochopitelně rozděleny podle délek a také podle pevnosti.

    • Záleží na tom, jak je váš stroj namáhán a pro jaký účel je používán.

Opravdoví „fajnšmekři“, kteří staví svůj motocykl na roveň nejlepšího přítele, si mohou dokonce vybrat i takový, který by barevně ladil s ostatními součástmi.